Topbanner_Project_AVE_Honda

Mike de Vries

Mike de Vries

Technisch commercieel adviseur

Contact

Advies
Honda besloot deel te nemen aan de Brussels Motorshow en stelde daarbij de eis een kwalitatief hoogwaardige stand te willen, waarbij in het bijzonder de verlichting van belang was. 

Bij het bepalen van de materialen is rekening gehouden met design, afstand, CRI-waarde (kleurechtheid) en spreiding van de armaturen. Door deze variabelen op elkaar af te stemmen werden de auto’s getoond, zoals de kleur, lijnen en designs bedoeld zijn door Honda. Echte eyecatchers!

Audiovisueel
Naast de heldere verlichting is er in beide stands voor gekozen om door middel van een groot display informatie te delen met de bezoekers. Bij de autostand is gecentreerd een LED-scherm te zien met een afmeting van 8 bij 3,5 meter. Bij de motorstand is een 4bij4 video wall zichtbaar met een resolutie van 4K.

Daarnaast zijn beide stands voorzien van een krachtige audio installatie met meerdere zones, diverse (touch)screens, tablets, laptops, printers en netwerk benodigdheden. 
 

Integrale benadering
Door de brede expertise binnen MX, was het mogelijk om beide projecten integraal aan te pakken waardoor alle materialen op elkaar afgestemd waren. Door deze aanpak kon partner KOPexpo alle facetten met één partij afstemmen en hiermee de kwaliteit van de separate delen bewaken. 

Om een uniform stand beeld neer te zetten is alle rigging en verlichting zwart uitgevoerd. Daarnaast is ook de elektra afgestemd op de gebruikte materialen en heeft alles zonder problemen 12 dagen non-stop gedraaid. 

In de autostand werd veel gewicht in het dak afgehangen, waardoor al snel de maximale belasting van het dak werd bereikt. Door creatief om te gaan met motoren, trussing en materiaalkeuze is het projectteam erin geslaagd een load-/riggingplan in te dienen bij de locatie dat gelijk werd goedgekeurd. Dit tegen de verwachtingen van de locatie in en een mooie opsteker voor het specialistische optreden van het projectteam.